2016.08.19. 08:30
Kilenc helyen feketézhetünk a belvárosban
Elsöprő többség véli úgy olvasóink közül, hogy a szegedi belváros üres üzleteiben egy kávézó tudna hosszabb távon sikeres maradni. Az Anna-kút és a Dugonics tér között már most akár kilenc helyen ihatunk eszpresszót, de a Csészényi kávézó üzletvezetője szerint még mindig nem telített a ,,feketepiac".
– Egy egyszerű kávézó magában nem tudna megélni a szegedi belvárosban. De ha talál mellé az ember egy vagy inkább több más jellegű profilt, akkor sikeres lehet a vállalkozása – magyarázta [namelink name="Balázs Árpád"]. A Csészényi kávézó üzletvezetője elmondta: három hónapja nyitottak kávézót az Anna-kútnál, de a vendéglátóhely koktélbárként és meleg reggelizőhelyként is működik.
Nemrég írtuk meg (2016. augusztus 15.: Huszonöt kiadó üzlet keresi gazdáját a szegedi belvárosban), hogy az elmúlt hónapokban már a korábban jövedelmező vállalkozásnak számító használtruha-kereskedések is sorra lehúzták a rolót a nagyáruház passzázssorán.
A delmagyar.hu olvasói szerint hosszabb távon egy kávézó tudna sikeresen működni a belvárosban. Az Anna-kúttól a Kárász utca érintésével a Dugonics térig tartó szakaszon mi kilenc helyet számoltunk össze, ahol kávét is lehet fogyasztani. A Széchenyi téren egymás mellett üzemel a Csészényi kávézó, a Cafe Frei és a Széchenyi Café, a többi a sétálóutcán található.
– Hiába van ennyi kávézó egy rakáson, az egymástól csak kismértékben eltérő profilú üzletek erősíteni tudják egymást. Ezért kell egy üzletnek több szolgáltatást nyújtania. Az ember az egyik helyen megreggelizik, a másikban kipróbálja a kávét, a harmadikban a koktélokat. Az Anna-kútnál a mi kávézónk a legfiatalabb, de nem gyengítettük a mellettünk lévő két üzlet forgalmát – mondta [namelink name="Balázs Árpád"].
Olvasóink szerint egy szuvenírbolt is sikerrel próbálkozhatna nyitással Szeged szívében.
– Nagy a reklámja a különböző magyar kézműves és népművészeti termékeknek, de az érdeklődés inkább a nézelődés szintjén marad meg – mondta [namelink name="Kincses Györgyné"]. A Somogyi utcai FolkArt népművészeti és szuvenírbolt vezetője azt mondta, hogy a nyár ugyan erős évszak, de az év többi részében nem tudnak ehhez hasonló bevételt produkálni.
– Ráadásul amíg régebben szépen vitték az értékesebb darabokat is, ma már a hűtőmágnes és az apró ajándéktárgy a sláger – mondta.