2016.06.24. 18:30
Sártenger szigeteli el az úszóházakat
Megközelíthetetlenek a sártengertől a Felső Tisza-parti úszóművek. A szemétszállítás, a szippantás és az áruszállítás is lehetetlen lényegében a szezon kezdete óta. A tulajdonosok műutat szeretnének, az Ativizig azonban inkább sorompót, hogy a járművek ne tegyék tönkre a területet.
– A belvárosban vagyunk, mégiscsak felháborító ez az állapot – mutatott a Tisza-parti sártengerre [namelink name="Bálint Péter"]. A Vígmatróz kikötő és söröző tulajdonosa azért kereste meg szerkesztőségünket, mert úgy gondolja, tarthatatlan ez a helyzet, melytől nemcsak ő, hanem az összes környékbeli úszómű üzemeltetője is szenved. A Felső Tisza-parton a járókelők szeme elől a mellvéd ugyan eltakarja, de aki letéved a partra, egyből látja, mi a probléma. Lehetetlen megközelíteni a környéket: a sok eső következményeként áll a víz és a sár mindenhol.
– A vendégeink a kiépített járdán ugyan be tudnak jönni, de a szippantós- és a kukásautó, valamint az áruszállítók meg sem tudnak bennünket közelíteni. A szemetet kézzel hordjuk fel, az árukat pedig be kell cipelni – mesélte Bálint Péter, aki nem érti, miért fizet évente 175 ezer forint parthasználati díjat, ha semmit nem kap érte. – Tőlünk elvárják, hogy a kikötőtől kezdődő 10 méternyi partszakaszt tartsuk rendben, de mi van a többivel? Miért nem lehet egy szervizutat építeni ide, hogy be lehessen járni? – tette fel a kérdést.
Megkerestük az ügyben az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóságot. [namelink name="Kozák Péter"] igazgató elmondta, az érintett szakaszon a keskeny hullámtér egybeesik az árvízvédelmi töltés vízoldali 10 méteres védősávjával, korlátozási zónájával, melynek használatáról kormányrendelet rendelkezik. Ennek értelmében az úszóműveket csapadékos időszakban gépjárművel nem is lehet megközelíteni – pont azért, hogy ne nézzen így ki a terület. Az áruszállítást és egyéb, az úszóművek üzemeltetéséhez kapcsolódó szolgáltatást végző járművek kizárólag száraz talajon közlekedhetnek a vízoldali védősávban.
– Tavaly helyreállítottuk ezt a területet, mely így járhatóvá vált, de mivel a jogszabályi tiltás ellenére csapadékos időben is bejártak ide járművekkel, a felületet újból összevágták – mondta az igazgató, aki szerint a megoldás az lehetne, ha a hullámtéri földút két végpontjába fémsorompót telepítenének, melyet az Ativizig csak csapadékmentes időben tartana nyitva.
– Stabilizált műút létrehozását és így gépjárműforgalom megindítását sem az Ativizig, sem az önkormányzat városrendezési osztálya nem támogatja – tette még hozzá.