2021.10.19. 13:20
Több megoldás is felmerült a forgalom lassítására
Egyeztettek a maroslelei polgármesterrel, és számba vették a lehetséges megoldásokat, ezt követően helyeztek ki sebességkorlátozó táblát a Rákóczi utcában – tájékoztatta lapunkat a Magyar Közút Nzrt. A lakók attól tartanak, a külföldi sofőrök ettől függetlenül továbbra is nagy sebességgel, balesetveszélyesen fognak itt hajtani.
– Több lehetőség is felmerült a maroslelei Rákóczi utca biztonságosabbá tétele érdekében, végül saját hatáskörben, a jelenleg rendelkezésünkre álló forrásokat figyelembe véve helyeztük ki a sebességkorlátozó táblát
– tájékoztatta a Délmagyarországot érdeklődésünkre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nzrt. szóvivője. Az állami társaságot azt követően kerestük meg, hogy az ott élők szerint elégtelen megoldás született a Rákóczi utca problémájára a 40 kilométer per órás tábla felállításával. Az utca – mint megírtuk – rendkívül forgalmas; főként külföldi rendszámú autók száguldanak rajta nagy sebességgel. Ennek pedig az az oka, hogy a kiszombori határátkelőtől az M43-as sztrádáig ezen keresztül lehet a leghamarabb eljutni.
Mint a szerkesztőségünkhöz eljuttatott levélből kiderül, a 4414-es utat érintő biztonságnövelő beavatkozási lehetőségekről személyes helyszíni konzultációt folytattak Maroslele polgármesterével. Felvetődött forgalomcsillapító kapuzat, továbbá kijelölt gyalogos-átkelőhely létesítése a Petőfi utca, Rákóczi utca térségében.
– Egy gyalogosátkelő létesítésének számos feltétele van, sajnos mivel használható járda csak az út egyik oldalán van, így gyalogos-átkelőhely jelenleg nem létesíthető a szakaszon
– hangsúlyozza a tájékoztató.
A településen átvezető érintett út hossza több mint 2 kilométer, végig egyenes, a hatásos sebességcsökkentéshez legalább három kapuzatra lenne szükség, melyet csak külön erre a célra elrendelt forrásból tudna a Magyar Közút biztosítani.
– Javasoltuk a város polgármesterének, hogy telepítsenek sebességméréssel kombinált sebességérték-kijelzőt, amely gyorshajtás esetén felvillantja a megengedett sebességhatárt. Társaságunk ilyen berendezéseket nem telepít és nem üzemeltet, ezért döntöttünk végül a tábla mellett – zárul a tájékoztató.