Kecskemét és környéke

2012.08.31. 15:27

Versenypályává alakul majd Kecskemét főtere

Ismét versenypályává válik a kecskeméti főtér. A levegővel hajtott járművek tavalyi nagy sikerű versenye után idén elektromos gálafutamot rendez szeptember 8-án, szombaton a Kecskeméti Főiskola.

Delmagyar.hu

A seregszemle szórakoztató és látványos megjelenítése annak, hogy Kecskemét meghatározó járműipari központtá vált, de a mérnökjelöltek kreativitására és a környezetbarát technológiákra is felhívja a figyelmet – derült ki a mai sajtótájékoztatón, amelyet a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának hallgatói műhelye előtt tartottak.

A tavalyi pneumobil gálafutam kedvező fogadtatásra talált mind a versenyző csapatok, mind a város lakossága körében, ezért nem volt kétséges, hogy a Kecskeméti Főiskola a támogatók segítségével 2012-ben is megrendezi a főtéri autóversenyt – hangsúlyozta Bári Gergely, tudományos munkatárs, a program főszervezője. Idén elektromos autókat várunk Kecskemétre, de most változatosabb lesz a seregszemle, hiszen nemcsak a Bosch miskolci versenyének mezőnyéből érkeznek fúrógéppel hajtott járművek, hanem elektromos Formula Student autók és elektromos gokartok is láthatók lesznek, amelyek egy más kategóriát képviselnek.

Ebben az évben hosszabb lesz a pálya, a nulla kilométerkövet, a városházát, a Kossuth-szobrot és a Forrás szökőkutat összekötő vonalon haladnak majd a járművek. A mintegy húsz csapat két kategóriában, a körversenyen és a gyorsulási versenyen méri össze tudását. Bári Gergely hangsúlyozta, a verseny nemcsak arra jó alkalom, hogy a tehetséges mérnökjelöltek összemérhessék konstrukcióik teljesítményét, hanem arra is, hogy felhívják a figyelmet a környezetbarát technológiákra.

Idén is lesznek neves vendégei a futamnak. Michelisz Norbert, Kőváry Anett és Wéber Gábor ezúttal egy-egy elektromobilt próbálnak ki, amire a közönségből kisorsolt szerencséseknek is lehetőségük lesz.

- A főiskola jövője szempontjáról meghatározó jelentőségű, hogy Kecskemét kiemelt járműipari központ lett – hangsúlyozta Danyi József rektor. - Intézményünk mindent megtesz annak érdekében, hogy magas színvonalon ki tudja elégíteni az ezzel kapcsolatos elvárásokat. Szeptemberben kezdik tanulmányaikat az első járműmérnök szakos hallgatók, közöttük azok, akik a Mercedesszel és a Knorr-Bremsével közösen kidolgozott duális típusú képzésben vesznek részt, és hamarosan átadjuk a mintegy másfél milliárd forintos uniós támogatással épülő korszerű járműtechnológiai intézetet. Évek óta dolgozunk – együtt más intézményekkel – a járműképzés tananyagainak korszerűsítésén, és ezt az együttműködést a közelmúltban egy ágazati együttműködési megállapodás aláírásával erősítettük meg. Ezzel a versennyel is szeretnénk a közvélemény számára egyértelművé tenni, hogy a Kecskeméti Főiskola ezen a területen felsorakozott a nagy egyetemek mellé.

- A főiskolások, egyetemisták számára meghirdetett járműépítő versenyek azt bizonyítják, hogy nem hiányzik a kreativitás és a lelkesedés a fiatalokból – emelte ki Bagány Mihály főiskolai tanár, aki többek között annak a kecskeméti főiskolás csapatnak is a mentora, amely járművével jelenleg a világ második legjobb eredményével 1 liter benzinnel 2696 km-t tud megtenni. A versenyekre készülő hallgatók a jármű építése során igazi gyakorlati problémákkal találják magukat szembe, a jó megoldásoknak pedig kézzel fogható eredményük van, mert sikeresebben szerepelhetnek. A Kecskeméti Főiskola évek óta segíti a hallgatói öntevékenységet ezen a területen, többek között egy hallgatói műhely létrehozásával. A kecskeméti gálafutam egy újabb ösztönző megmérettetés a mérnökjelöltek számára.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!