NAPSZÍNES

2024.07.05. 21:30

Lóvasút

Suki Zoltán

Fotó: Gémes Sándor

Tudjuk, hogy nincs túl jó állapotban a Szegedi Közlekedési Kft. járműparkja, de azért akkora baj szerencsére nincs, hogy lovakkal húzzák a villamosokat. Főleg azt a Pesát, ami a fényképen látható a lovaskocsi mögött. Amúgy a szegedi tömegközlekedés az omnibusszal kezdődött, lassan majdnem 170 éve. A városban 1857. március 1-jétől omnibuszok szállították az utasokat az indóház és a belvárosi vendégfogadók között. Ez a hőskor 27 évig tartott.

Komolyan mondom, régen nem sok minden volt jobb, de ezt azért megnéztem volna. 

Ezután pedig jött a lóvasút. Eduard Paget belga mérnök elképzelése valósult meg Szegeden. A lóvasút hálózatát 1884. július 1-től használhatták a szegediek. Innen is köszönet Pálfy Ferenc akkori polgármesternek. 

A Szegedi Közúti Vaspálya Részvénytársaság lóvasútján 12 személyszállító kocsival és kezdetben 20, majd 40 lóval bonyolította a városi tömegközlekedést: 1885-ben több mint 322 ezer utast szállított. És valószínűleg nem romlott el lépten-nyomon. 

Szóval nem biztos, hogy rosszabb volt a tömegközlekedés Szegeden akkor mint most. A város is nyugisabb volt, nem rohantak annyira az emberek, volt idejük megvárni a lóvasutat. 
 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!