Helyi közélet

2024.09.05. 15:30

Szegedi cég programját használják a digitális önellenőrzésre

Delmagyar.hu

A HODOR kiváltja a kockás füzetben vezetett naplókat és mappákban lefűzött iratokat. Fotó: Timár Kriszta

Az élelmiszerrel foglalkozó, több mint 50 fős cégeknek május elseje óta kötelező digitálisan vezetniük az önellenőrzési dokumentumokat és a HACCP naplókat. A közétkeztetőket, kis büféket, élelmiszerboltokat, éttermeket is érintő változás jelentős előrelépést jelentett a mindennapokban, hiszen addig kockás füzetekben és lefűzős mappákban tárolt iratokat kellett keresgélni, amikor ellenőrzést kaptak. A piacon több cég is megjelent olyan alkalmazásokkal, amelyek ezt a digitalizációt szolgálják, közülük az egyik piacvezető egy szegedi vállalkozás, amely saját felületet programozott. 

Mostanra mintegy 1500 felhasználója van a HODOR-nak, többek között az összes hazai Coop bolt és a NAV is velük szerződött, de a szegedi programot használják például a Hagymatikumban is.

A HACCP Okos Digitális Online Rendszer felhő alapú, de offline is lehet adatokat gyűjteni benne. Okoseszközön és számítógépen is fut és az alapja a QR-kódos azonosítás, amely alapján az összes adat kiolvasható 

– mondta el Fröhlich László, a HACCP Tanácsadó Kft. ügyvezetője. Az eddig tapasztalatok azt mutatják, hogy az ezt használó cégeknél a belső ellenőrzés, illetve az információszerzés is jóval könnyebb és gyorsabb.

Ezeket az előnyöket pedig már a kisvállalkozók is látják, így egyre többen csatlakoznak ők is, annak ellenére, hogy nekik ez még nem kötelező 

– tette hozzá Fröhlich László. A digitális önellenőrzésnek köszönhetően egyébként a hatósági ellenőrzések is jóval gördülékenyebbek, hatékonyabbá és olcsóbbá teszi az ő munkájukat is.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában