2024.09.05. 15:30
Szegedi cég programját használják a digitális önellenőrzésre
A HODOR kiváltja a kockás füzetben vezetett naplókat és mappákban lefűzött iratokat. Fotó: Timár Kriszta
Az élelmiszerrel foglalkozó, több mint 50 fős cégeknek május elseje óta kötelező digitálisan vezetniük az önellenőrzési dokumentumokat és a HACCP naplókat. A közétkeztetőket, kis büféket, élelmiszerboltokat, éttermeket is érintő változás jelentős előrelépést jelentett a mindennapokban, hiszen addig kockás füzetekben és lefűzős mappákban tárolt iratokat kellett keresgélni, amikor ellenőrzést kaptak. A piacon több cég is megjelent olyan alkalmazásokkal, amelyek ezt a digitalizációt szolgálják, közülük az egyik piacvezető egy szegedi vállalkozás, amely saját felületet programozott.
Mostanra mintegy 1500 felhasználója van a HODOR-nak, többek között az összes hazai Coop bolt és a NAV is velük szerződött, de a szegedi programot használják például a Hagymatikumban is.
A HACCP Okos Digitális Online Rendszer felhő alapú, de offline is lehet adatokat gyűjteni benne. Okoseszközön és számítógépen is fut és az alapja a QR-kódos azonosítás, amely alapján az összes adat kiolvasható
– mondta el Fröhlich László, a HACCP Tanácsadó Kft. ügyvezetője. Az eddig tapasztalatok azt mutatják, hogy az ezt használó cégeknél a belső ellenőrzés, illetve az információszerzés is jóval könnyebb és gyorsabb.
Ezeket az előnyöket pedig már a kisvállalkozók is látják, így egyre többen csatlakoznak ők is, annak ellenére, hogy nekik ez még nem kötelező
– tette hozzá Fröhlich László. A digitális önellenőrzésnek köszönhetően egyébként a hatósági ellenőrzések is jóval gördülékenyebbek, hatékonyabbá és olcsóbbá teszi az ő munkájukat is.