2020.09.23. 20:53
Sűrítenék a helyi buszjáratokat Vásárhelyen
Éves szinten mintegy 110 millió forintba kerül Hódmezővásárhelyen a helyi buszközlekedés üzemeltetése.
Azt szeretnék elérni, hogy több utas legyen. Fotó: Kovács Erika
Csakhogy a buszokon alig ül valaki a sofőrökön kívül. Márki-Zay Péter polgármester a legutóbbi videóbejelentkezésében azt mondta, megnézik, hogy bizonyos átszervezésekkel vajon nagyobb lesz-e a szolgáltatás iránti igény.
– A jelenlegi szerződésünk szerint kétóránként járnak a városban az úgynevezett midibuszok, általában sajnos üresen. Azt vizsgáljuk, hogy hogyan lehetne egy jobb menetrendet összeállítani, praktikusabb útvonalakkal – magyarázta. A témában lakossági fórumot is terveznek.
– Több olyan visszajelzést is kaptunk, hogy az idősek szívesen járnának busszal bevásárolni, templomba, esetleg a temetőbe virágot vinni. Ami a buszozástól visszatartja őket az az, hogy egy órás program után még egy órát kell várni a buszra. A jelenlegi 2 óránkénti buszközlekedésnek semmi értelme nincs. Megnézzük, hogy óránkénti járatokkal, a városkártyával rendelkezőknek ingyenessé téve a buszozást, jobb útvonallal hogyan változik a buszok kihasználtsága. Ha bebizonyosodik, hogy megéri, akkor fenntartjuk és fejlesztjük ezt a közlekedési lehetőséget. Ha továbbra sem lesz elég utas, akkor más megoldást keresünk arra, hogy miként biztosítsuk a tömegközlekedést Vásárhelyen anélkül, hogy a város 110 milliós ráfordítással egy komplett közlekedési rendszert tartson fenn kihasználatlanul – közölte a városvezető.