Ha nem jelentkezik bankjánál, automatikusan felfüggesztik a fizetést

2020.03.31. 07:17

Ezt tegye, ha tovább törlesztené a hitelét

Minden március 18-áig megkötött lakossági kölcsönre automatikus fizetési moratórium lépett életbe december végéig. Akik nem kívánnak élni a haladékkal, nyilatkozatot kell tenniük.

Kovács András

A fizetési moratórium ideje alatt az adósok a tőke- és kamatfizetési kötelezettségek alól december 31-ig fizetési haladékot kapnak. – A felhalmozódott kamatot a moratórium lejárata után kell megfizetni, s így a hitel eredeti lejárta kitolódik – figyelmeztet a hitelnet.hu.

Természetesen arra is van lehetőség, hogy az adós folytassa a szerződésszerű teljesítést, ehhez azonban nyilatkozatot kell tennie a hitelnyújtó banknál. Ez a járványhelyzetre tekintettel az egyes pénzintézetek személyes felkeresése nélkül javasolt. És a dolog sürgős, van olyan bank, amelyik már a hónap első napján leemeli a törlesztést, és ha nem jelzünk időben, akkor ezt nem teszi meg.

A pénzintézetek honlapján, illetve a telebankos portálokon elérhetők a nyilatkozatok. A Budapest Banknál jelzálog- és folyószámlahitelek esetén nyilatkozni kell a tovább fizetési szándékról, a hitelkártyánál erre nincs szükség, az ügyfél a megszokott módon tudja rendezni a tartozását. A CIB Bank arra kéri ügyfeleit, hogy ha korábban állandó átutalási megbízást adtak a törlesztőrészletek rendezésére, akkor azt vonják vissza, mert ezek leállítása nem történik meg automatikusan.

Az Erste Bank ügyfele nyilatkozatát elektronikus és telefonos csatornán is megteheti, így van ez a K&H Banknál is. Az utóbbinál a moratóriumról történő lemondó nyilatkozatok feldolgozása folyamatban van, a „végeredményről” minden ügyfelet értesíteni fognak. Az MKB a NetBANKár hozzáférést ajánlja, és felhívja a figyelmet arra, hogy ha valaki később mégis élni kíván a fizetési moratóriummal, azt a nyilatkozat visszavonásával jelezheti a bank felé. Ez utóbb természetesen valamennyi pénzintézetre igaz.

Az OTP Bank azt kéri ügyfeleitől, hogy akik nem szeretnék nyilatkozatukat az online csatornákon keresztül megtenni, azok csak néhány nappal a törlesztés esedékességi határideje előtt jelezzék ezt. A Raiffeisen Bank telefonos ügyfélszolgálatát ajánlja, de nem zárkózik el teljesen a személyes ügyintézéstől sem.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában