2019.12.16. 11:34
Olvasónk nem hagyta elrontani a pihenését
Sorozatunkban a wellness-szolgáltatásokkal kapcsolatban vártuk a kérdéseket. A múlt héten a fogyasztóvédők válaszoltak, ezúttal egy rosszul induló, de pozitív végkicsengésű történetet osztott meg velünk egyik olvasónk.
– Feleségemmel lefoglaltunk egy 4 napos, 3 éjszakás őszi kirándulást a Mátrába, egészen pontosan október 25-én. A szálloda, amit kinéztünk, négycsillagos, és nekünk fontos volt, hogy legyen benne wellnesslehetőség. Kirándulásainkat úgy szoktuk tervezni, hogy a nagy túrákat követően esténként, pihenésképpen az adott szállodában felfrissülhessünk, szaunázhassunk – kezdte történetét.
Karbantartás
A foglalást követően két héttel azonban kaptak egy e-mailt a szállodától, amelyben azt írták, elnézést kérnek, de a foglalt időpontban, november 19-én és 20-án wellnessrészlegükön a féléves karbantartás miatt a medencéket tisztítás miatt leengedik. Ezt olvasva eléggé elszomorodtak, mivel kifejezetten ezért – is – foglalták le ezt a szállást. Szerencsére ekkor még ingyenesen lemondható lett volna a foglalás, mert ennél a szállodánál ilyenek a kondíciók. Komolyan el is gondolkodtak rajta, de végül mégsem tették, mert már kikérték a szabadságukat.
Kompenzáció
– Így aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve felhívtam a hotelt, hogy tudnának-e valamilyen árengedményt adni, vagy esetleg egy közeli fürdőbe belépőt – folytatta a történetet olvasónk. Kérték, hogy e-mailben írják meg mindezt, és hamarosan válaszoltak is. Elnézést kértek, hogy problémát okoztak, és felajánlottak egy szomszédos hotel wellnessrészlegébe két főre egyszeri, egynapos belépést. Amit természetesen el is fogadtak.
Tervezhetőség
Végül nem használták ki a felajánlást, mivel úgy alakult – vagy úgy alakították –, hogy mindkét este legalább egy medencében mindig volt víz, bár az említett karbantartás miatt kicsit hűvösebb, ami ez nekik nem volt probléma. Olvasónk azt furcsának tartotta, hogy október 25-i foglalásuknál még nem volt feltüntetve ez az információ a honlapjukon, pedig egy ilyen féléves aktuális medencetakarítást nem egyik napról a másikra találnak ki.
Járt már pórul játékvásárlásnál?
Miben más a jótállás vagy a garancia, ha gyerekjátékokról van szó, szigorúbbak-e a fogyasztóvédők ezen a területen? Járt már pórul piacon, karácsonyi vásáron, és utána nem találta az eladót? Gyakori, hogy csak a megbontás után derül ki, baj van a játékkal – előfordult, hogy a gyerekre akarta kenni a hibát a forgalmazó? Ossza meg velünk panaszát, mi pedig megkérdezzük fogyasztóvédelmi szakértőinket. Sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda – leveleiket a panaszfal@delmagyar.hu címre várjuk.