2024.03.09. 09:00
Így kerülhetjük el, hogy telefonos csalás áldozatává váljunk
Fotó: Illusztráció / Shutterstock
A hamis banki hívások árulkodó jeleiről adott ki tájékoztatást a Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság. Ebben felhívták a figyelmet arra, hogy egy banki ügyintéző sosem kérdezi meg tőlünk, melyik pénzintézetnél van számlánk, nem kéri a bankkártyánk adatait, netbankos felhasználónevünket és SMS-ben kapott jóváhagyó kódunkat sem. Emellett sosem sürget minket, és nem kér meg arra sem, hogy egy másik számlára utaljunk át pénzt. Kifejtette a rendőrség azt is, hogy a Mátrix Projekt keretében kiemelt figyelmet fordítanak az online térben elkövetett bűncselekmények felderítésére, valamint a csalások megelőzésére, amelynek egyik legfontosabb eleme a lakosság széleskörű tájékoztatása.