Virtuális oktatási környezet kialakításán dolgozik a Zengo Kft. és az SZTE

A felhasználók pillanatnyi állapotához igazodó, a virtuális és kiterjesztett valóságban működő oktatási környezet kialakításán dolgoznak a Zengo Kft. és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) szakemberei egy a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatásával megvalósuló projektben – tájékoztatta a szegedi vállalkozás az MTI-t.

Delmagyar.hu

A 667 millió forintos projektben – amely költségeiből 457 millió forintot fedez vissza nem térítendő támogatás – a cég és az egyetem szakemberei egy végleges forgalomba hozatalra kész, teljesen validált, piacképes terméket kívánnak létrehozni, amelynek újdonsága a virtuális rendszerbe integrált és annak szenzoradataira épülő előrejelző modellek, valamint az azok eredményére épülő tréninget kiértékelő és az oktatást adaptívan módosító algoritmusok lesznek.

VR-eszköz, technológia, szakemberek
A szegedi szakemberek projektje nagy lépést lehet az VR-eszközök területén. Illusztráció: Shutterstock

A kétéves projekt célja egy olyan a virtuális (VR) és kiterjesztett (AR) valóságban működő mesterséges intelligencia alapú modellekkel támogatott platform létrehozása, amely képes meghatározni a felhasználó pillanatnyi állapotát, és ezek alapján adaptív módon megváltoztatni a képzés menetét, ezáltal javítva annak hatékonyságát, valamint részletes minősítést képes adni a tréning egészéről.

A megoldással a piacon elsőként lesznek képesek a kereskedelmi forgalomban is kapható VR-eszközök szenzoradatainak használatával további következtetéseket is levonni a használóról, annak érzelmi állapotáról, pillanatnyi stressz szintjéről vagy a fókuszáltságáról. Az adatok mesterséges intelligencia által elvégzett elemzésével részletesen kiértékelhető a tréning.

A szegedi szakemberek így elsőként készíthetnek a VR-technológiában mesterséges intelligencia segítségével adaptálódó tananyagot.

A 2006-ban alapított Zengo Kft. egyedi fejlesztésű oktatási keretrendszerek és a hozzájuk kapcsolódó saját gyártású oktató videók és animációk készítésével, interaktív múzeumi attrakciók teljes körű kivitelezésével foglalkozik, valamint digitális megoldásokat fejleszt üzleti ügyfeleknek. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában