2021.11.03. 08:14
Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indult
A tejágazat alapvető része a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak Magyarországon, ezért fontos a stabil működése – az Agrárminisztérium sokat költ a hazai tejfogyasztás népszerűsítésére.
20200921 Székesfehérvár Illusztráció Étel intolerancia Laktóz, glutén, kenyér, tej érzékenység Fotó: Fehér Gábor FG Fejér Megyei Hírlap
Forrás: Illusztráció
Fotó: Fehér Gábor
– A szaktárca évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére. A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, ami a szektorban dolgozók és az érdekképviselet munkájának köszönhető
– mondta Tarpataki Tamás. Az Agrárminisztérium helyettes államtitkára emlékeztetett arra, hogy a tárca az Agrármarketing Centrumon keresztül számos ágazat termékeinek fogyasztásösztönző kampányát támogatja, és továbbra is élni kívánnak a lehetőségükre álló eszközökkel.
A kampány tegnap indult és egy hónapig tart. Ennek keretében a tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és PR-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik. A hazai tejágazat ugyanis hosszú távon csak úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben növelni. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy ember, ami elmarad az uniós értéktől.
Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 8 éve működtetnek marketingalapot, hogy a tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ezelőtti hazai szintjére emelkedjen.
– Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering
– hangsúlyozta a terméktanács szakembere.
A folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan „csupán” 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz képest, jelentősebb probléma a feldolgozott termékeknél figyelhető meg. Példaként a sajtot és a vajat említette, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból mindössze egyharmadát fogyasztja egy átlagos magyar.