Fontos alap élelmiszerünk

2021.11.03. 08:14

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indult

A tejágazat alapvető része a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak Magyarországon, ezért fontos a stabil működése – az Agrárminisztérium sokat költ a hazai tejfogyasztás népszerűsítésére.

Munkatársunktól

20200921 Székesfehérvár Illusztráció Étel intolerancia Laktóz, glutén, kenyér, tej érzékenység Fotó: Fehér Gábor FG Fejér Megyei Hírlap

Forrás: Illusztráció

Fotó: Fehér Gábor

– A szaktárca évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére. A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, ami a szektorban dolgozók és az érdekképviselet munkájának köszönhető

– mondta Tarpataki Tamás. Az Agrárminisztérium helyettes államtitkára emlékeztetett arra, hogy a tárca az Agrármarketing Centrumon keresztül számos ágazat termékeinek fogyasztásösztön­­ző kampányát támogatja, és továbbra is élni kívánnak a le­hetőségükre álló eszközökkel.

A kampány tegnap indult és egy hónapig tart. Ennek keretében a tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és PR-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik. A hazai tejágazat ugyanis hosszú távon csak úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben nö­velni. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy ember, ami elmarad az uniós értéktől.

Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 8 éve működtetnek marketingalapot, hogy a tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ez­­előtti hazai szintjére emelkedjen.

– Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering

– hangsúlyozta a terméktanács szakembere.

A folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan „csupán” 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz ké­­pest, jelentősebb probléma a feldolgozott termékeknél figyelhető meg. Példaként a sajtot és a vajat említette, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból mindössze egyharmadát fogyasztja egy átlagos magyar.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában