Aktuális

2020.11.24. 09:01

Sokba kerülhet, ha nincs a kocsin kötelező biztosítás

A Magyar Biztosítók Szövetsége már megjelentette a 2021-re vonatkozó fedezetlenségi díjtáblázatot, ezeket a tételeket a felelősségbiztosítással nem rendelkező gépjárművek tulajdonosainak, üzembentartóinak kell fizetniük. Ennél is nagyobb lehet a baj, ha több milliós a károkozás.

K. A.

Koccanás. A kárt attól is behajtják, akinek nincs biztosítása. Illusztráció:MW/Horváth Balázs

Fotó: Horváth Balázs

A személyautók esetében, gépjármű-kategóriától függően 560–1210 forintot kell fizetni azokra a napokra, amelyeken a kocsi nem rendelkezett érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéssel. Autóbuszok esetében a fedezetlenségi díj a jármű férőhelyszámától függően 840–5210 forint, tehergépkocsik esetében pedig az 4260 forintot is elérheti na­ponta.

A biztosítók a szerződéskötéskor kötelesek meggyőződni arról, hogy az ügyfél eleget tett-e a korábbi biztosítási időszakokban fennálló díjfizetési kötelezettségének.

– A jogszabály nem ad le­hetőséget a fedezetlenségi díj elengedésére, így jelentős anyagi kockázatot vállalnak a kgfb-szerződéssel nem rendelkezők – hangsúlyozta a Mabisz.

A szövetség ezért arra figyelmeztet: ha valakinek nem érkezik meg a befizetésre szolgáló csekk, vagy valamilyen okból nem történik meg a banki át­utalás, illetve nem teljesül csoportos beszedési megbízása, időben vegye fel a kapcsolatot biztosítójával, és jelezze a problémát. A biztosítás meglétéért, érvényességéért a jármű tulajdonosa vagy üzembentartója tartozik teljes felelősséggel, nem mutogathat a bankra.

Koccanás. A kárt attól is behajtják, akinek nincs biztosítása. Illusztráció:MW/Horváth Balázs

Fontos, hogy mentesít a tör­­vény szerinti biztosítási kö­­telezettség alól, ha a jármű hosszabb ideig nincs haszná­latban.

Akik tartósabban le­­állítják járművüket, és nem szeretnének erre az időszakra biztosítási díjat fizetni, élhetnek a forgalomból történő ideiglenes kivonás lehetőségével.

A tavaly őszi adatok szerint az akkor 5,2 millió magyarországi gépjármű közül több mint 89,5 ezer, mintegy 1,7 százalék nem rendelkezett érvényes kgfb-szerződéssel. Ezeknek a tulajdonosai, illetve üzembentartói nemcsak a fedezetlenségi díj megfizetését kockáztatják, ha balesetért felelősek, úgy az okozott, akár több millió forintos kárt is meg kell téríteniük. Ha erre nem képesek, akkor a közös biztosítási káralapból a vétlen autós megkaphatja a pénzét, ám a károkozón, kíméletlenül behatják azt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában