2024.11.09. 16:00
Matracokon éjszakáztak a diákok az iskolai olvasóteremben – videóval
Az életben megvalósítható álmokról is beszélgettek egy Karinthy-novella apropóján azok a diákok, akik egy teljes éjszakát töltöttek a Bethlen-gimnáziumban. A jövőbe tekintő Olvasás Éjszakája valódi varázslat volt az iskolásoknak.
Bőröndökkel, pizsamával, bolyhos papuccsal és kispárnával felszerelkezve egy teljes éjszakára bevackoltak diákok és tanáraik a Bethlen Gábor Református Gimnázium olvasótermébe. A majdnem kéttucatnyi fiatal – saját bevallása szerint – nem igazán tudta elképzelni, mire számíthat az Olvasás Éjszaka kapcsán, de a legális iskolában alvás gondolata mindenképp vonzó volt. Ahogy a közös olvasás, a játék, az irodalom, az irodalomterápia ígérete is.
Olvasás Éjszakája Karinthy Frigyessel
Az iskola történetében először csatlakoztak az Olvasás Éjszakája programhoz magyartanárok, Szabó Ildikó és Lázárné Vass Katalin Viola kezdeményezésére. A zsibongós kora esti beköltözés után Karinthy Frigyes Találkozás egy fiatalemberrel című novelláját olvasva csendesedtek el.
Az iskolai irodalomterápiás csoportot is vezető Lázárné Vass Katalin Viola lapunknak elmondta: idősebb korban olvasva ezt a Karinthy-novellát azzal a fontos kérdéssel szembesülhetünk, hogy vajon megvalósítottuk-e álmainkat fiatal önmagunkhoz képest. A gyerekekkel ezúttal fordítva tekintenek az írásra megvizsgálva, mi az a sok minden, amire vágynak, mik a céljaik, az elképzeléseik a jövőjükről, amelyekből nem engednek majd később.
Egy több gimnazista olvas
Vass Katalin szerint az Olvasás Éjszakája programjára főként olyan gyerekek vállalkoztak, akikhez közel áll az irodalom, szívesen olvasnak. A tanárnő tapasztalata szerint bár ezt a mai fiatalok nem mindig árulják el rögtön, és talán nem is a klasszikus művekhez nyúlnak feltétlenül, de a gimnáziumi tapasztalatok szerint egyre többen és többet olvasnak.
A nagyobb létszám miatt az Olvasás Éjszakája foglalkozásain az irodalomterápia csupán felvillant, de az iskolában egyébként 10 fős csoporttal dolgozik. Erről úgy fogalmazott: az önismereti foglalkozásokon egy választott irodalmi mű indítja el a beszélgetést, majd onnantól pedig szabad az út. Minden alkalommal kreatív feladatokkal mélyítik el az adott témát.
A videó elkészítéséhez köszönet a diákoknak.