"A BYD nem olyan, mint a Mercedes, de nem kell mindenkinek Mercedes"

2024.02.07. 08:20

Moldován András a szegedi autógyár kapcsán: Kína rászivárog Európára

Kína rászivárog az európai piacra a rengeteg olcsó termékével, melynek egyik példája éppen a hamarosan szegedi gyártósorról legördülő BYD autó. Erről beszélt egy podcastban nemrégiben Moldován András üzletember.

Timár Kriszta

Moldován András szerint sok magyarnak jó az olcsó kínai termék, nem kell mindenkinek Mercedes. Fotó: RTL

A Szegeden épülő kínai autógyár is szóba került a minner.hu üzleti podcast-jában, ahol Moldován András volt a vendég nemrégiben. A Cápák között című üzleti showműsor szókimondó befektetője a műsor egy pontján ugyanis a Kínából ránk ömlő olcsó termékeken kezdett el elmélkedni, illetve hogy a hazánkból induló online vásárlások többsége már Kína irányába ment el. Mint fogalmazott, Kína szivárog rá Európára és ez lesz a vége. Mert leuralni a piacot csupán pénz kérdése és nekik abból annyi van, amennyit akarnak.

Fotó: RTL

Ha a műanyag doboz, amibe a lovamnak kimérem a gyógyszert, 170 forintba kerül az itthoni vegyesboltban, a Temuban pedig 10 forint, akkor értem, hogy nem jó minőség, de azt fogom választani, hiszem mindkettő műanyag doboz 

– magyarázta a pszichológiát. Majd folytatta a gondolatmenetet: 

Értem, hogy a BYD nem olyan, mint a Mercedes, de nem kell mindenkinek Mercedes. Hát jó volt nekünk a Skoda S 120 is 

– mondta.

A BYD autók ráadásul a tesztek tanulsága szerint nem is igényelnek túl nagy kompromisszumot, vagyis nem feltétlenül helytálló ilyen végletet emlegetni vele kapcsolatban. Bár áruk valóban milliókkal kedvezőbb a hasonló kategóriás elektromos autókétól, töréstesztben, kényelmi funkciókban és felszereltségben is hozzák az elvárt szintet. Három modell érkezik be első körben hazánkba ebből a márkából. A Seal nevű négyajtós limuzin legolcsóbb kivitele 18,1  millió forintba kerül, az az Atto 3, 13,9 millió forinttól indul, a legolcsóbb modell, Dolphin alapváltozata pedig kicsit kevesebb, mint 11 millió forintba.

Valószínűleg ezeket is gyártják majd a Szegeden felépülő gyárban, így néhány éven belül a mostaninál is jóval kézzelfoghatóbb és elérhetőbb modellek lesznek, mint jelenleg. És hogy Moldován András jóslata bebizonyosodik-e, vagyis hogy sokan veszik majd az olcsó, elérhető szegedi-kínait a luxusmárkák helyett, az is kiderül előbb-utóbb.

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában