2024.02.07. 08:20
Moldován András a szegedi autógyár kapcsán: Kína rászivárog Európára
Kína rászivárog az európai piacra a rengeteg olcsó termékével, melynek egyik példája éppen a hamarosan szegedi gyártósorról legördülő BYD autó. Erről beszélt egy podcastban nemrégiben Moldován András üzletember.
Moldován András szerint sok magyarnak jó az olcsó kínai termék, nem kell mindenkinek Mercedes. Fotó: RTL
A Szegeden épülő kínai autógyár is szóba került a minner.hu üzleti podcast-jában, ahol Moldován András volt a vendég nemrégiben. A Cápák között című üzleti showműsor szókimondó befektetője a műsor egy pontján ugyanis a Kínából ránk ömlő olcsó termékeken kezdett el elmélkedni, illetve hogy a hazánkból induló online vásárlások többsége már Kína irányába ment el. Mint fogalmazott, Kína szivárog rá Európára és ez lesz a vége. Mert leuralni a piacot csupán pénz kérdése és nekik abból annyi van, amennyit akarnak.
Ha a műanyag doboz, amibe a lovamnak kimérem a gyógyszert, 170 forintba kerül az itthoni vegyesboltban, a Temuban pedig 10 forint, akkor értem, hogy nem jó minőség, de azt fogom választani, hiszem mindkettő műanyag doboz
– magyarázta a pszichológiát. Majd folytatta a gondolatmenetet:
Értem, hogy a BYD nem olyan, mint a Mercedes, de nem kell mindenkinek Mercedes. Hát jó volt nekünk a Skoda S 120 is
– mondta.
A BYD autók ráadásul a tesztek tanulsága szerint nem is igényelnek túl nagy kompromisszumot, vagyis nem feltétlenül helytálló ilyen végletet emlegetni vele kapcsolatban. Bár áruk valóban milliókkal kedvezőbb a hasonló kategóriás elektromos autókétól, töréstesztben, kényelmi funkciókban és felszereltségben is hozzák az elvárt szintet. Három modell érkezik be első körben hazánkba ebből a márkából. A Seal nevű négyajtós limuzin legolcsóbb kivitele 18,1 millió forintba kerül, az az Atto 3, 13,9 millió forinttól indul, a legolcsóbb modell, Dolphin alapváltozata pedig kicsit kevesebb, mint 11 millió forintba.
Valószínűleg ezeket is gyártják majd a Szegeden felépülő gyárban, így néhány éven belül a mostaninál is jóval kézzelfoghatóbb és elérhetőbb modellek lesznek, mint jelenleg. És hogy Moldován András jóslata bebizonyosodik-e, vagyis hogy sokan veszik majd az olcsó, elérhető szegedi-kínait a luxusmárkák helyett, az is kiderül előbb-utóbb.