Turisztikai rekord

2024.07.01. 22:28

A Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke szerint óriási siker volt a Budapest Influenszer Trip (videó)

Ilyen mértékű, azonnal mérhető növekedés foglalásban még a magyar turisztika történetében nem történt soha – fejtette ki a Mandinernek adott exkluzív interjúan Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke. A Budapest Influencer Trip elnevezéssel szervezett úttörő akciót Budapest világszintű népszerűsítésére szervezte az ügynökség, a kezdeményezést betámadta a DK, illetve a balliberális sajtó is – az elnök az interjúban a vádakra is reagált, valamint ismertette a mérhető eredményeket ésarról is beszélt, hogy milyen évre számíthat az ágazat, hogyan állnak a szállásfoglalások és lesz-e folytatás.

MW

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. igazgatósági elnöke beszél a turisztikai ágazati szereplõk versenyképességét erõsítõ támogatási program indulását bejelentõ sajtótájékoztatón a Nemzetgazdasági Minisztériumban 2024. április 23-án

Forrás: MTI

Fotó: Balogh Zoltán

Guller Zoltán elmondta, hogy 

Magyarországon is a turizmus adja a GDP nagyjából 13-14 százalékát, 400 ezer embernek ad munkát, több tízezer kis- és középvállalkozás dolgozik a területen. 

A Magyar Turisztikai Ügynökégnek az a feladata az, hogy promotálja és megpróbálja minél több embernek eljuttatni az üzenetet, hogy gyere ebbe az országba, utazz hozzánk, lakj a szállodáinkban, étkezz az éttermeinkben, menj el a programjainkra, vegyél részt egy koncerten. Alapvetően a turisztikai ügynökségnek a fő feladata minden országban, hazánkban is az adott országnak, a külföldi és belföldi promóciónak az elvégzése.

Tehát minél több és minél jobban kötött turistát kell nekünk Magyarországra hoznunk. Az a lényeg, hogy legyen egy kép a világban Magyarországról, ami arra ösztökéli a különböző utazásokban gondolkodó állampolgárokat, hogy inkább ide jöjjenek és ne máshova, vagy konkrétan egyes helyszíneket, szolgáltatásokat kell promotálni azért, hogy ugyanez a cél teljesüljön

 – fogalmazott az MTÜ elnöke a Mandiner YouTube-csatornájára feltöltött videóban. 

– Magyarországi imázst építünk, de az elsődleges dolgunk, ha le kell egyszerűsíteni, az a sales. El kell adnunk az országot, hiszen eladjuk az országot, jönnek a turisták, bevétele van a szolgáltatóknak, adót fizetnek a költségvetésbe, és mi abból végezzük a promóciós tevékenységünket. Nagyon egyszerűen működünk egyébként, minden turisztikai szolgáltatónak kell fizetnie 4 százalékos adót, és az a mi pénzünk. Ha jól dolgozunk, sok pénzünk van, ha nem, akkor jóval kevesebb, hiszen együtt mozgunk a szakmával. Ennek a pénznek egy jelentős részét, minden évben nagyjából 20-25 milliárd forintot arra költünk, hogy részben belföldön, részben külföldön promotáljuk Magyarországot. És az az érdekesség, hogy tulajdonképpen megváltozott jelentősen a nyolc év alatt, hogy hogyan kell eladni az országot. Különböző generációk másképpen reagálnak, másképpen utaznak. Tehát gyakorlatilag mi vegyesen üzenünk az idősebb generációnak, középkorúaknak, fiataloknak, és próbáljuk őket rávenni arra, hogy Európából, meg a világ különböző országaiból Magyarországra jöjjenek – fejtette ki. 

Körülbelül 20 millió lép be az ország határain belülre, de pontosan nem tudjuk, mert a schengeni határok már régóta vannak. Ebből nagyjából ötmillió van kereskedelmi szálláshelyen, hétmillió átmegy az országon, a többiről nem tudjuk, hogy hol van. Akkor így furcsálltam a picikét, és elmentünk másnap a statisztikai hivatalba, és éppen mondtam vissza a leckét, hogy húsz millió jön be, egy hang azt mondta, hogy milyen húsz, 40 millió. Tehát innen indultunk, hogy nem tudtuk azt sem megmondani, hogy egyáltalán hány turistánk van valójában.Azért csináltunk egy rendszert, ezt NTAK-nak hívjuk, Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ. Tehát mára 45 ezer darab szálláshely be van kötve hozzánk online. Gyakorlatilag a szobámba jövet minden reggel látom, hogy előző nap hogyan dolgoztunk. Tehát minden turisztikai szolgáltató szoftvere automatikusan beküldi hozzánk az előző napi vendégnek az életkorát, a nemét, a küldő országát, a küldő városát, mikor foglalt, mikor csekkolt be, mikor csekkolt ki, mennyit költött SZÉP-kártyával, bankkártyával, vagy éppen készpénzben, mennyibe került a wellness szolgáltatása, mit evett és mennyiért. Gyakorlatilag adatlapon dolgozunk. Ugye picit a Covid annyiban volt nekünk is rossz, mert a koronavírus-járvány időszakában indult a software-ünk. Ezt nem tudtuk még akkor, hogy Covid lesz. Tehát a bázis évünk eléggé rosszul alakult. De mi úgy működünk, hogy 40 ezer darab szálláshely napi szinten riportol, és most már több mint 9700 darab vendéglátóhely is napi szinten riportol, és több mint ezer attrakció

– mondta, hozzátéve, hogy megvették a mobilcella információkat, a bankkártya-információkat, adatvezérelten működnek, látják, hogy hogyan működik a magyar turizmus.

Arra a kérdésre, hogy ezt mennyire bírja el a magyar turizmus és hogy egyébként a szolgáltatóknak praktikusan van-e elég szállodai szobájuk és éttermeik Magyarországon, hogy ezt a növekményt kiszolgálja, Guller Zoltán ezt válaszolta:

Én azt gondolom, hogy bírja. Amúgy két dologról kell mindig beszélnünk, Budapestről, meg a vidéki Magyarországról, ez két különálló terület.– Budapesten érdekes folyamatok indultak el, hogy az Airbnb lakások száma, szobaszám meghaladta a százalékos szobaszámot, és tulajdonképpen ezt a növekedést, ami 20 százalék feletti, az úgy képzelje el, hogy mondjuk a 34 százalékkal nőtt talán az Olaszországban élő repülőgépek frekvenciaszáma, és 33 százalékkal több olasz turistát látunk. Szóval eléggé összekombinálnak a dolgok. Ez a nagy tömeg most alapvetően az Airbnb-s lakásokat kereste föl. Ezt a száraz szegmensben látunk főleg három csillagban némi csökkenést, 4-5 csillag emelkedik, az Airbnb pedig egyszerűen kirobban – magyarázta Guller, aki szerint  az Airbnb-t lehetne Magyarországon szabályosan folytatni, csak szabályozni kellene. Lehet, hogy a mindösszesen 41 szavazattal újraválasztott budapesti főpolgármesternek a következő öt évben az egyik teendője, hogy ezt a kérdést megpróbálja rendezni, vagy legalább felvetni. – Ha már Budapest, akár hálás is lehet talán a Budapest Influencer Tripért, hiszen mondok néhány számot, amit én láttam az akcióval kapcsolatban, hogy 14 országból érkezett 50 véleményvezér, és több mint 2000 tartalmi egységet állítottak elő 

– szúrt oda a bidapesti főpolgármesternek az MTÜ vezetője. 

A Mandiner teljes interjúját itt tudja megnézni: 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában