Út a csődtől a milliárdos üzletig

2023.11.03. 12:47

Szódával kezdte, ma már Izlandra is szállít a magyar italgyártó

Az R-Waternél az italokat hazai beszállítók magyar termékeiből állítják össze.

MW

Az R-Water alapító-tulajdonosa, Nagy Ervin 30 évvel ezelőtt, édesapja akasztói szódásüzemében indította az immár évi egymilliárd forintos árbevétellel működő cégét, amely jelenleg 13 országba, a kelet-európai régión túl a többi között Izlandra, Írországba és Máltára is szállít izotóniás, sport- és vitaminitalokat. Az Absolute Live és Power Fruit márkákat jegyző társaság manapság egy, a kontinensen is egyedülálló létesítményben készíti a termékeit – írja cikkében a Világgazdaság.

R-Water Nagy Ervin
Nagy Ervin cége egy garázsból indult 30 éve, ma már 13 országba szállít izotóniás, sport- és vitaminitalokat
 Fotó: R-Water

Kézi erővel gyártottak a magyar piacra

Nagyék az 1990-es évek közepén még kézi erővel, többféle ízben gyártották az üdítőket a hazai piacra, és annak ellenére, hogy garázsvállalkozásként kezdetleges infrastruktúrával rendelkeztek, hamar elérték a gyártási maximumot. Eleinte a családi Barkasszal ingáztak Akasztó és Kerekegyháza között, amelybe 250-300 palack fért be. „A kezdetekben, 1993-ban még rengeteg olyan kisvállalkozás volt, mint a miénk – borosok, kisboltosok, üdítősök –, ám azóta ezek mind eltűntek, beolvadtak egy másik cégbe, kedvező esetben átalakultak. Nem titok, mi is voltunk csődhelyzetben, de sok munkával, kitartással, komoly lemondások árán magunk mögött hagytuk ezt az időszakot” – mondta a Világgazdaságnak Nagy Ervin.

A szakember felidézte: 

először akkor kerültek csőd közelébe, amikor a Coca Cola a Pepsivel összefogva leszállította az árait, ezzel kiszorítva a hazai piacról az apró versenytársak döntő többségét, másodszor pedig a kiskermultik terjeszkedése miatt kellett majdnem lehúzniuk a rolót.

Cégvezető feleségével két lehetőség közül választhattak: vasáron értékesítik a gyártósor eladható részeit, vagy teljes profilváltást hajtanak végre.

Sok munkával, kitartással, komoly lemondások árán tudták maguk mögött hagyni a nehéz időszakot
Forrás: R-Water

„Sokszor a mélypontok kényszerítik ki az emberekből a változást. Én így döbbentem rá, hogy nem akarom elveszíteni mindazt, amit addig felépítettem, ráadásul a szüleim is szó szerint belém nevelték, hogy ha egy mód van rá, nem érdemes elbukni” – fogalmazott az alapító. 

Szénsavas üdítők helyett funkcionális italok

Végül a sok olvasás hozta el a megoldást: az amerikai portálokon szörfözve derült ki Nagy Ervin számára, hogy a szénsavasüdítő-piac hosszú távon lefelé tart, a funkcionális italok felemelkedése ugyanakkor megkérdőjelezhetetlen. Elhatározta, hogy sport- és izotóniás italok gyártására állnak át – így született meg az R-Water.

A profilváltáshoz rendelkezésre állt 

  • a gyártósor, 
  • a raktár és 
  • az ásványvízkút, 

a termékeik kiterjesztéséhez azonban alapos piackutatásra volt szükség, továbbá vadonatúj kapcsolatokra. 

R-Water Nagy Ervin
Az akasztói cég mostanra eljutott oda, hogy óránként 6000 darab üdítőt gyárt, a termeléshez pedig négy emberre van szüksége
Fotó: R-Water

Az addig megszokott edzőtermi kínálattal szemben (félliteres kiszerelés, 500 mg L-karnitin-tartalom) egyliteres italokat készítetek, 1000 mg L-karnitin-tartalommal, és a saját profitrátájukból kiindulva a vetélytársakénál alacsonyabb áron adták el ezeket.

„Nem találtunk fel újat, hiszen volt már több versenytárs is a piacon, egyszerűen csak mindent újragondoltunk, és időről időre formabontó megoldásokkal jöttünk elő” – magyarázta a tulajdonos.

Négy ember, óránként 6000 darab, évente 5,5 millió palack

Két fő termékcsaládjuk közül a Power Fruitot csökkentett energiatartalommal készítik, csaknem tucatnyi ízesítésben, A-, B-, C-, D-, E- és K-vitaminnal dúsítva. Idővel uborkás, sárgarépás, céklás zöldségitalokkal (Pro + Vegi) bővítették a palettát. Az Absolut Live italait egyébként azoknak kínálják, akik rendszeres végeznek testmozgást, természetes úton kívánnak fogyni, fokozni szeretnék a sportteljesítményüket, illetve az izomépítést.

Az R-Waternél az italokat hazai beszállítók magyar termékeiből állítják össze, és törekednek arra, hogy minél több munkalehetőséget teremtsenek a környékükön. Mostanra eljutottak oda, hogy óránként 6000 darab üdítőt gyártanak, a termeléshez pedig négy ember kell közvetlenül. Az akasztói vállalkozás évente immár 5,5 millió palackot értékesít.

A Világgazdaság cikke IDE KATTINTVA érhető el.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában