Digitália

2023.12.25. 06:00

A Sony új ötlete: valós időben módosítaná a PlayStation-játékok nehézségi szintjét

A Sony nemrégiben közzétett egy szabadalmat. Az innovatív technológia valós időben módosítja a játék nehézségeit, és menet közben alkalmazkodik a gamer képességeihez.

MW

Illusztráció

Forrás: AFP

Fotó: Daniel Pier

A decemberben levédetett szabadalom neve "adaptív nehézségkalibrálás képességalapú tevékenységhez virtuális környezetben." A lényege az, hogy a Sony adatokat gyűjtene a játékosoktól valós időben, majd ez alapján az igényeikhez igazítaná a nehézségi szintet, hogy az kellő kihívást nyújtson, ugyanakkor mégse legyen frusztráló - írja az Insider Gaming

A hagyományos nehézségi szint kiválasztása helyett a szabadalomban részletezett algoritmusok dinamikusak lennének, és minden játékos számára személyre szabott, számára legmegfelelőbb élményt kínálnának. Olyan tulajdonságokon is változtatnának, mint a játékos karakterének képességei (sebesség, reakcióidő, erő), illetve az ellenségek száma.

Playstation 5
Fotó: Philip Fong / Forrás: AFP

Így szinte lehetetlenné válna, hogy valaki vásárlás előtt felmérje, hogy mennyire nehéz egy játék, hiszen végül mindenkinél másképp alakulna a nehézségi szint.

Attól hogy a  Sony benyújt egy szabadalmat, meg nem biztos, hogy meg is valósítják az ötletet. De elképzelhető, hogy például a PlayStation 5 Próhoz találták ki ezt az újítást, amiről már pletykálnak egy ideje.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!