Egyre több átverés

2022.02.24. 14:39

Adathalászati kísérlet miatt figyelmeztet a Magyar Bankholding

A bankcsoport részletes tájékoztatást nyújt a csalók elleni védekezéshez.

Az utóbbi időszakban megszaporodtak a banki ügyfeleket célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni. Az adathalászok jellemzően telefonon keresztül, banki ügyintézőnek álcázva magukat, vagy hamis e-mail üzenetben, a bank nevében keresik meg a számlatulajdonosokat. A Magyar Bankholding tagbankjai arra kérik az ügyfeleket, hogy soha, semmilyen körülmények között ne adják meg banki azonosítóikat, jelszavaikat, számla adataikat.

 

Az elmúlt időszakban 

számos bejelentés érkezett a Magyar Bankholding tagbankjaihoz, a Budapest Bankhoz, az MKB Bankhoz és a Takarékbankhozarról, hogy csalók próbálnak meg hozzájutni bizalmas banki adatokhoz, visszaélve a pénzintézetek nevével.

 

Előfordul, hogy az adathalászok a bankszámla felfüggesztésével kapcsolatos figyelmeztetésre vagy hiányos adatokra hivatkozva kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank fiókjukba, és ott adják meg az adataikat.

Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link megtévesztésig hasonlít a bank internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére.A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.

 

E-mail megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni:

   • A bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzik az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követelnek!

   • Az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan.

   • A hamis levél tárgya legtöbb esetben „Fizetési felszólítás” vagy „FONTOS”, és azonnali belépést sürget a megadott linken.

   • A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító programot vagy alkalmazást készülékére.

   • Az internetbankba kizárólag a bank hivatalos weboldalán és mobilos applikációján keresztül lépjen be!

   • Mindig olvassa el, hogy az egyszer használatos kódokhoz tartozó szövegezés mire ad felhatalmazást, és hogy a kód milyen tranzakció vagy módosítás végrehajtása érdekében készült.

 

Amennyiben megnyitotta az e-mailben szereplő hivatkozást és megadta az adatait, azonnal keresse fel a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát és függessze fel netbank jogosultságát!

 

Emellett jellemző, hogy a csalók telefonhívásokon keresztül, magukat banki dolgozóknak kiadva próbálják meg az ügyfelek bankkártya adatait és internetes banki azonosítóit megszerezni. A kísérlet többnyire ügyfélszolgálati telefonszámokhoz hasonló hívószámokról érkezik, a csalók pedig különböző indokokkal kártékony telefonos alkalmazások és internetes programok letöltését kérik az ügyfelektől.

 

A Magyar Bankholding megerősíti, hogy a magyarországi bankok telefonos ügyfélszolgálatai nem végeznek egymás között hívás-átkapcsolást. A bankok – így sem a Budapest Bank, sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán (sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon) nem kéri az ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését!

 

Ha gyanús telefonos megkeresést tapasztal, kérjük, hogy ne adjon meg személyes adatokat, ne telepítsen kérésre semmilyen programot és szakítsa meg a beszélgetést, továbbá tájékoztassa a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát a hívásról.

 

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!