2021.01.31. 15:00
Újra az Apple a vezető a mobilgyártók között
Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2021-es Global 500 ranglistája szerint.
In this photo released by Apple, Apple CEO Tim Cook holds up the all-new iPhone 12 Pro during an Apple event at Apple Park in Cupertino, California on October 13, 2020. (Photo by Brooks KRAFT / Apple Inc. / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO/ Apple Inc./ Brooks Kraft" - NO MARKETING - NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS
Forrás: AFP
Fotó: AFP
Az első 5G-s iPhone rekordszámú eladásának köszönhetően az Apple 2020 negyedik negyedévében visszanyerte az okostelefonos piacvezető szerepét.
Az IDC becslései szerint a cupertinói techóriás 90 millió okostelefont szállított le az utolsó három hónapban. Negyedév alatt
ennél többet még sohasem adtak el.
Mivel a Samsung, a Xiaomi és az OPPO eladásai is nőttek az előző évhez képest, a piac nagyjából (a nehéz helyzetbe szorított Huawei kivételével) helyreállt, újra az eladási számok emelkedését mutatja.
„Sok tényező hatására jött helyre az okostelefonok iránti, évek óta visszaesőben lévő kereslet. A fellendülést segítette az 5G folyamatos hangoztatása, az igen agresszív promóciók, valamint az alacsony és közepes árú telefonok növekvő népszerűsége” – mondta Nabila Popal, a IDC kutatási vezetője.
„A korlátozások miatt az emberek kevesebbet költenek például szabadidőre, utazásra, sőt, étkezésre – és az okostelefonos piac profitál ebből.”
Az Apple pedig rekordbevétellel zárta a tavalyi utolsó negyedévét, a cég a 2021-es pénzügyi éve első negyedévét (2020 negyedik naptári negyedévét) 111,24 milliárd dollárral,
a vállalat történetének legnagyobb értékesítési árbevételével zárta, ami 21 százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbit.
Az Apple nem publikálja termékei darabszám szerinti forgalmát.
Borítóképünk illusztráció