2020.09.05. 15:00
Ez az a cég, amit megcsinált a koronavírus
A COVID-19 az év elején Kínából indult ki, s kínai a Zoom technológiai szolgáltató, amelyik a kialakult vészhelyzetben szinte a semmiből felépítette magát.
Forrás: Shutterstock
Mivel aki csak tud – és akit a munkahelye enged – otthon dolgozik, vagy legalább többé-kevésbé igyekszik betartani a társadalmi távolságtartás szabályait, a kommunikáció a lakosság technikailag felkészült részében leginkább a Zoomra maradt.
A versenytárs videokonferencia-szoftverek, a Skype, amivel csak az érhető el, akinek szintén telepítve van a gépére, a Google hirtelen összekapott Meetje, a jórészt ismeretlen maradt Jitsi, a különben igényes Signal és társai nem tudták megszorongatni az ismeretlenségből időben indult kínai céget.
Már az év első három hónapjában 169 százalékos bevétel-növekedésről tudott beszámolni
Eric S. Yuan, alapító és vezérigazgató.
Mint a Statista alábbi ábrája szemléletesen mutatja, a Zoom azóta is emelkedő tendenciát mutat. A járvány nem hagyott el bennünket, világszerte egyre többen betegednek meg: úgy fest, hogy a szolgáltató bevétele 2021 első negyedévében várhatóan eléri a 328, a másodikban pedig a 664 millió dollárt.
Borítóképünk illusztráció