Ki vezet félre kit?

2020.06.19. 16:56

A Facebook letiltotta Trump kampánycsapatának hirdetését

A bejegyzésben olyan képet használtak, amely „feltűnően hasonlított” egy hírhedt náci szimbólumhoz.

Facebook CEO Mark Zuckerberg testifies before the U.S. House Committee on Financial Services regarding Facebook’s new cryptocurrency on Capitol Hill in Washington D.C., U.S. on October 23, 2019. Credit: Stefani Reynolds / CNP | usage worldwide

Forrás: CNP / AFP

Fotó: Stefani Reynolds

Törölte a Facebook, Donald Trump választási csapatának bejegyzését és a hozzá tartozó összes kommentet.

A fizetett hirdetés szövege ez volt: „Veszélyes zavarkeltők (MOBS) és szélsőbaloldali csoportok randalíroznak az utcáinkon és káoszt okoznak. Tönkreteszik a városainkat és felkelést szítanak. Ez tiszta őrület. Fontos, hogy minden amerikai éreztesse velük: többé nem viseljük el az akcióikat. Arra kérünk Téged, hogy állj ki Trump elnökkel az Antifák ellen.”

A FB szerint azzal volt a baj, hogy a csúcsával lefele mutató piros háromszög

„feltűnően hasonlított” a hírhedt náci szimbólumhoz, amellyel a második világháború koncentrációs táborainak politikai foglyait jelölték.

„A hirdetést ezért eltávolítottuk a szervezett gyűlölet elleni politikánk megsértése miatt” – erősítette meg a Facebook szóvivője a Variety-nek.

Trump kampánycsapata szerint viszont ezt a szimbólumot az Antifák használták – írja hírösszefoglalójában a V4NA hírügynökség.

A Demokraták elnökjelöltje, Joe Biden a múlt csütörtökön azzal indította a Facebook kampányát, hogy megkérte híveit: írjanak alá egy nyílt levelet, amely felszólítja a társaságot a téves információk kiküszöbölésére. Az ő csapata azt várja a FB-tól, hogy támogassa a „megbízható” információforrásokat, és „ne a rossz szereplőket és az összeesküvés-elméleteket”.

Erre a Facebook azt válaszolta, hogy a Trump adminisztráció éppen azt szeretné, hogy ne ellenőrizzék a tényeket. Majd hozzátette: olyan demokráciában élünk, ahol a megválasztott tisztviselők határozzák meg a kampányok szabályait. Novemberben sor kerül a választásokra, és

akkor is megóvjuk a politikai beszédet, ha határozottan nem értünk egyet azzal.

Szintén komolyan érintheti a választásokat, hogy már kikapcsolhatja a választási vagy a politikai hirdetéseket minden egyes Facebook és Instagram felhasználó az Egyesült Államokban, amelyet a jelöltek vagy más szervezetek készítettek – jelentette be Naomi Gleit, a Facebook termékmenedzsment és a társadalmi hatások alelnöke tegnap.

A hír azért érdekes, mert amint azt a V4NA néhány napja megírta, a közvélemény-kutató intézetek abban egyetértenek, hogy Trump elnök főként a középkorúakra számíthat, míg a fiatalabbak főként a Trumpnál idősebb és sokkal kevésbé fiatalos Joe Bident fogják támogatni. A kanadai Abacus Data múlt heti mérése is ezt igazolja.

Ugyanakkor a médiaóriás azt is bejelentette, hogy minden eddiginél nagyobb kampányt indítanak a választásokra, azért, hogy az eddigiekhez képest 4 millióval több politika iránt érdeklődő felhasználót vonzhassanak a Facebookra, az Instagramra és a Messengerre. Alighanem arra számítanak, hogy ők viszont nem fogják letiltani a politikai reklámokat. Őket is segíti az új Voting Information Center (Választási Információs Központ) amely – az ígéretek szerint – „tekintélyes” információkat fog nyújtani a választásokról, ideértve a szavazásra való regisztrációt, a választópolgárok jogosultságát, a távolléti vagy a postai úton történő szavazást, valamint a helyi választási figyelmeztetéseket a szavazási folyamat változásairól.

A társaság azt tervezi, hogy

az Egyesült Államokban több mint 160 millió ember látja majd a Facebookon lévő választási információkat.

Mark Zuckerberg az USA Today-ben elmondta, hogy a Facebook továbbra is harcol az Egyesült Államok választásainak eltorzítását célzó félrevezető információk ellen, amelyek nagy vitát váltottak ki a 2016-os választások során. Emellett a FB lehetővé teszi, hogy a felhasználók az elnökjelöltre fordított kiadásokon felül láthassák a képviselőház és a szenátus kampányainak hirdetési kiadásait. Ennek részeként egyedi nyomkövetőt hoz létre, amely összehasonlítja a politikai hirdetéseket megjelenítő hirdetők kiadásait.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!