Online értékesítés

2020.05.20. 15:20

Ma elindult a kisvállalkozások munkáját segítő Facebook Shops

Már a Facebook indulásának első éveiben is sokan használták a közösségi oldalt apróhirdetésre.

Forrás: Shutterstock

Kezdetben a felhasználók egyszerűen feltöltötték mondjuk egy kerékpár fotóját, a képaláírásban pedig feltüntették, hogy a jármű eladó.

Később, a Marketplace funkció megjelenésével már külön felület szolgált az adásvételre, és egyre több márka használja az Instagramban rejlő lehetőségeket is. Végső soron azonban az emberek azok, akik a Facebook alkalmazásait használva létrehozták a közösségi kereskedelmet.

A koronavírus által okozott rendkívüli helyzetben világszerte számos kisvállalat a fennmaradásáért küzd, sokan közülük pedig most váltanak át online kereskedelemre.

Hogy a Facebook segíthesse a vállalkozók mindennapi munkáját, elindítja Facebook Shops nevű új szolgáltatását.

Az új szolgáltatásróll Mark Zuckerberg, elnök-vezérigazgató személyes fiókjában sugárzott élő közvetítésben is részletesen beszélt, amit " target="_blank" rel="noopener noreferrer">itt lehet megtekinteni.

A Shops használatával a vállalkozások egyszerűen hozhatnak létre olyan online boltot, amelyet mind a Facebookról, mind pedig az Instagramról elérhetnek a felhasználók.

A facebookos üzlet létrehozása a vállalkozás méretétől függetlenül ingyenes, és egyáltalán nem bonyolult: a vállalkozásoknak meg kell adniuk, milyen típusú termékeket szeretnének árusítani, be kell állítaniuk a színeket, fel kell tölteniük egy borítóképet, és már ki is tudják szolgálni az internetes vásárlókat.

Maguk a vevők a Facebook shopokhoz a vállalkozások oldalain, illetve Instagram profiljukon keresztül férhetnek hozzá, de hirdetésekben és Insta Story-kban is találkozhatnak vele, ahonnan közvetlenül módjuk van az adott bolt teljes kínálatát átböngészni, vagy későbbre elmenteni egy-egy érdekes terméket anélkül, hogy ehhez el kellene hagyni a Facebookot vagy az Instagramot (az utóbbihoz a vállalkozásnak aktiválnia kell az egyelőre csak az USA-ban elérhető Checkoutot is).

A hagyományos üzletekben az eladóhoz fordulhatunk segítségért, de a Facebook Shopban is lehetőség van egyfajta kapcsolattartásra: a vásárlók WhatsAppon, Messengeren, vagy Instagram Direct üzenetben küldhetnek kérdéseket, kérhetnek segítséget, vagy követhetik nyomon a termékük kiszállításának állapotát. A későbbiekben lehetséges lesz közvetlenül a WhatsApp vagy Messenger appokban, illetve az Instagram Direct üzenetben vásárolni.

A Facebook Shops bevezetése ma kezdődik meg fokozatosan: az új funkció széles körben a következő hónapok során lesz elérhető.

Jelenleg tesztelés alatt áll a Facebookra és Instagramra várható „live shopping” funkció, amely lehetővé teszi majd azt is, hogy az élő videókban bemutatott termékeket a nézők közvetlenül az appokból meg is rendeljék. A kereskedőknek és tartalomgyártóknak az élő adás megkezdése előtt lehetőségük lesz a Facebook Shopjukban lévő termékkel felcímkézniük a videót, így a lejátszás alatt termék a videó alatt látható marad, és elég lesz rábökni a vásárláshoz.

Ugyancsak tesztelési fázisban van jelenleg a Facebook Shops hűségprogramja, amely lehetővé teszi majd a Facebook-fiókhoz rendelt kedvezménypontok gyűjtését, nyomon követését és beváltását kisvállalatoknak is.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!