Autó

2015.10.26. 18:37

7. helyen végzett a kecskeméti MegaLux Ausztráliában

Először tett meg magyar jármű 3000 kilométert napenergiával.

Munkatársunktól

Az eredményhirdetéssel és a járművek felvonulásával október 25-én, vasárnap véget ért a világ legnagyobb napelemes jármű versenye, a Bridgestone World Solar Challenge Ausztráliában, amely a kecskeméti főiskolások révén kiemelkedő sikert hozott Magyarországnak. A Challenger kategóriában 29 csapat szállt versenybe, hogy minél gyorsabban megtegye a Darwin és Adelaide közötti 3022 kilométeres távolságot. Magyar "legénység" most először vett részt a világversenyen, és a táv teljesítésével a kecskemétieké az első olyan magyar jármű, amely megtett 3 ezer kilométert kizárólag napenergiával.

Ehhez pontosan 43 óra 4 percre volt szüksége, ami – jól mutatja a szoros versenyt – mindössze 5 óra 8 perccel több, mint a győztes holland csapat eredménye. A Kecskeméti Főiskola GAMF csapatának MegaLux nevű járműve a verseny 5. napján, csütörtökön, hetedikként ért célba az élbolyban, és utánuk azon a napon már nem tudott több csapat befutni.

Az eredmény azért is különösen figyelemreméltó, mert újoncként kerültek a világ élvonalába.

Az előttük végző hat csapat már az előző, 2013-as versenyen is a legjobbak között volt.

- Rektorként számomra nagyon szívmelengető, hogy a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata ott van egy versenyen a világ legjobb egyetemei között – hangsúlyozza dr. Ailer Piroska, a Kecskeméti Főiskola rektora. - Impozáns az a lista, ahová most egy magyar főiskola – jövőre már alkalmazott tudományok egyeteme – "feliratkozott". Delft, Twente, Tokai, Michigan, Leuwen, Stanford, Kecskeméti Főiskola GAMF Hungary. Gépészmérnökként pedig azt is tudom, hogy hosszú hónapok komoly fejlesztői munkája, sok ezer munkaóra, rendkívül precíz kidolgozás szükséges egy ilyen eredmény eléréséhez. Nagyon büszke vagyok erre a csapatra, amelyik ismét a világ élvonalába tudott kerülni. Két évvel ezelőtt ugyanis szintén ők voltak azok, akik egy másik versenyre, egy másfajta kihívásra olyan járművet – ez volt a Megaméter – tudtak építeni, amelyik 1 liter benzinnel 3082 kilométer megtételére lenne képes.

A világ nagy egyetemeit megelőzve szelte át Ausztráliát a kecskeméti MegaLux.

A világ nagy egyetemeit megelőzve szelte át Ausztráliát a kecskeméti MegaLux.A verseny valóban óriási kihívás a csapatoknak, mert a két város közötti távolságot csak a napenergia felhasználásával kell megtenniük.

A járművek reggel 8 és délután 5 óra között haladhattak, és ahová eddig az időpontig elértek, le kellett táborozniuk, hogy másnap folytassák útjukat.

A Challenger kategóriában induló 29 csapat közül 20 maradt versenyben és teljesítette a távot a napenergia felhasználásával. Az ebben a kategóriában versenyző járművek formája hasonló volt, az eredményekben azonban mégis jól látszott a műszaki megoldások és a kivitelezés különbsége.

A GAMF csapat járművének nagy előnye volt a könnyű szénszálas kompozit műanyagból készült karosszéria és a saját fejlesztésű elektronika. A jármű 80 km/órás átlagsebességre volt képes kizárólag a nap energiájával.

- Nagy volt rajtunk a nyomás, mert a Megaméterrel elért eredmények után mindenki sokat várt tőlünk – emeli ki Kutasi Zoltán csapatkapitány. - Két éven át erőn felül dolgoztunk azért, hogy megfeleljünk ezeknek az elvárásoknak. Elsősorban a táv teljesítését tűztük ki célul, de titkon azért ennél többet reméltünk. Örülünk, hogy ott vagyunk a legjobbak között. Hozzá kell tennem, hogy ezt az eredményt nem tudtuk volna elérni a támogatók nélkül. Köszönjük azt a széles körű összefogást, ami hozzásegített minket ahhoz, hogy ismét megmutathassuk a világnak a magyar fiatalok tehetségét.

A csapat október 29-én, csütörtökön érkezik haza, a járműre még hosszú út vár hazafelé hajóval. A MegaLux várhatóan decemberben lesz itthon.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!